15 Kasım 2014 Cumartesi

ZEYTİN KURMA

                                                                 






                           ZEYTİN KURMA

                            MALZEMELER
  • Dalından yeni toplanmış siyah zeytin
  • İri kaya tuzu
  • Ayçiçek yağı
  • Limon
                             YAPILIŞI
       Zeytinleri yıkayıp iyice suyunu süzüyoruz...bir buçuk kiloluk gazoz şişelerine teker teker doldururken, aralarına 4-5 dilim limon koyuyoruz... en son üzerine 1 yemek kaşığı iri tuz ve 3 yemek kaşığı ayçiçekyağı koyuyoruz (zeytinleri yumuşattığı için zeytinyağı kullanmıyoruz)... şişenin kapağını kapatıyoruz ve serin bir yerde muhafaza ediyoruz...her gün şişeleri sallıyoruz, alt-üst ediyoruz...3-4 günde bir şişelerin kapağını hafif açar gibi yapıyoruz, gazını çıkarıyoruz ve hemen yine sıkıca kapatıyoruz... bu sallama ve gazını çıkarma işlemini 1 ay boyunca tekrarlıyoruz... 2,5 ay sonra yenmeye hazır hale geliyor...yemek istediğimizde,  mümkünse 7-8 saat önceden şişeyi kesip, içinde biriken suyu atıyoruz ve zeytinleri ağzı açık  vaziyette bekletiyoruz, bu süre içinde zeytinler havayla temas ettiği için hem kararıp buruşuyor hem de asidi gidip tatlanıyor...Âfiyet olsun

                                 NOT
       Bu yöntem için en uygun zeytin çeşidi, Gemlik zeytini... bu yöntemle yaptığınız zeytinlerinizi bir yıl sonra bile açtığınızda tap taze olarak tüketebilirsiniz...biz 8 yıldır zeytinimizi kendimiz alıp, bu şekilde yapıyoruz ve 1 yıl boyunca dışarıdan zeytin almıyoruz...çok tuzlu yiyemediğimiz için, bu ölçü bize çok uygun oluyor...mesela geçen yıl 25 kg almıştık, bu yıl ise 30 kg aldık...bu lezzete alıştıktan sonra dışarıdan almaya hiç ihtiyaç duymuyoruz...
                               

13 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Ben limon yerine sirke koyuyorum gerisi aynı. Fakat kısa ve öz anlatımınız ahayranım. ben anlatırken çok uzatıyorum elimde değil hep ayrıntıcıyım :))AFİYETLE TÜKETİN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Nursevin hanımcım...ben de sizin tariflerinize bayılıyorum

      Sil
  2. Ben de yeşil zeytin aldım yaptım ama hergün suyunu değiştiriyorum. Bir de baştan tuz koyma dediler. Sizin tarifi görünce acaba boşuna mı uğraştım diyorum. Zeytinyağı yerine ayçiçek yağı konması da yeni bir bilgi oldu. Bu güzel ve bilgilendirici paylaşmı için teşekkür. Elinize sağlık. Bu arada izleyiciniz oldum müsadenizle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan bey... evet yeşil zeytin için doğru yoldasınız aynen tarif edildiği gibi uygulayın.... tatlanıncaya kadar suyunu değiştirin...sonra tuzlu salamura diye biliyorum...evet ayçiçek yağı zeytin için en uygunu... tecrübeyle sabit efendim....izleyicim olduğunuz için de teşekkür ederim... sizin de ellerinize sağlık... saygılar...

      Sil
  3. ellerine sağlık afiyetle,sağlıkla,huzurla tüketin inşallah,kendi elinle yaptığın gibi olmaz ki dışarda
    bu salamura mı sele mi hangi kategoride :) ben şişeye zeytin ve tuz koydum acı suyu gidince temizledim üstüne yağ ve limon koyup yiyoruz sele zeytini diyerek,bu şekilde de limon yerine sirke koyup yuvarlıyoruz salamura deniyor(muş) :))) öğrenmeye devam edeceğiz daha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Feriha ablacığımm.... çok teşekkür ederim....sizin gibi bu işin erbabından ''olmuş'' yorumu almak beni daha da motive ediyor...salamura mı? yoksa sele mi ?dediğinizde de ortaya karışık oldu benim zeytinler.... yöntem salamura oluyor tat ve görüntüsü sele gibi çok güzel.. biz çok seviyoruz... tekrar teşekkürler senin de ellerine sağlık ablacığım

      Sil
  4. Her zaman ki gibi ellerinize sağlık ablacım:) bundan sonra da ara ara zeytindeki değişiklikleri fotoğraflayıp bloga eklersen doğru yoldamıyız diye daha iyi anlariz...Kolay gelsin ablam:))

    YanıtlaSil
  5. Elinize emeğinize sağlık afiyetle yemenizi dilerim..
    Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım, harikasın!!!

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı olmayan ancak yorum yapmak isteyen değerli ziyaretçilerim, aşağıda bulunan '' yorumlama biçimi '' kutucuğunu ''Anonim'' ayarına getirmeniz yeterli olacaktır... yorumlarınız benim için çok değerlidir.