6 Eylül 2014 Cumartesi

SARELLELİ PAMUK KEK

                                                                       









                  SARELLELİ PAMUK KEK

                         MALZEMELER
●3 tane yumurta
●2 su bardağı un
●1 su bardağı süt
●1 su bardağı zeytinyağı
●1 su bardağı toz şeker
●1 paket kabartma tozu
●1 paket vanilya
●2 yemek kaşığı kakao
●2 yemek kaşığı dolu dolu sarelle

                          YAPILIŞI
       Yumurtaların sarıları ve beyazları ayrı ayrı kaplara koyulur... 1 bardak toz şekerin yarısı beyazlara, diğer yarısı da sarılara eklenir... önce beyazlar ve toz şeker çırpılarak köpük köpük kar haline getirilir, bir kenarda bekletilir... sonra yumurta sarıları ve toz şeker çırpılır...daha sonra sırasıyla 1 bardak süt, 1 bardak zeytinyağı, 2 bardak un, 2 kaşık kakao, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya ilave edilerek hepsi mikserle çırpılır... biraz koyu kıvamlı olan bu karışıma 2 yemek kaşığı sarelle ilave edilerek, pürüzsüz bir hamur halini alana kadar mikserle çırpılır... son olarak bu karışıma, kar haline getirdiğimiz yumurta beyazları eklenerek köpüklerini çok söndürmeden spatula ile dikkatlice alttan üstten karıştırılır... yağlanmış kek kalıbına dökülür... 160°derecede 50-55 dakika turbolu bölümde pişirilir... fırından çıkarılır, 5 dakika bekledikten sonra sonra kalıptan çıkartılır ...soğuduktan sonra süslenir...Âfiyet olsun

                             NOT
Kek yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli nokta bütün malzemelerin 2-3 saat önceden oda ısısında bekletilmeleri  (aksi takdirde malzemelerin bir kısmı oda ısısında, diğer bir kısmı ise buzdolabından çıkartılıp yapılırsa kekinizden beklediğiniz kabarmayı göremezsiniz)
Diğer bir püf noktası da ununuzu üşenmeden iki-üç kez eleyin ( bir gazetenin yemek köşesi yazarı: "ununuzun zerrelerinin arasına oksijen girsin, hatta abartarak 5-6 kez eleyin, böylece kekiniz daha güzel kabarır" yazıyordu)
Ben kekimi pişirirken soğuk fırına koyuyorum ve pişene kadar fırınımın kapağını hiç açmıyorum (fırının kapağını açarsanız, ısı değişikliğine bağlı çökme olabilir)
Süslemeleri yapmak için aparatınız yoksa üzülmeyin... bir kaşık sarelleyi temiz bir buzdolabı poşetinin içine, tam köşeye koyun ve minicik bir delik açın ve kekin üzerine çikolatadan ince ince yollar yapın
Bu tarifi ben instagramdaki arkadaşım @hamurger'in sayfasında gördüm ...kendisi ve deneyen arkadaşlar çok methetmiş ve özellikle pamuk gibi yumuşacık oluyor diye... çok merak ettim ve denedim, bugün misafirime de ikram ettim çok beğendi... gerçekten de diğer keklere nazaran yumuşacık pamuk gibi bir kek... yalnız o nutella kullanmıştı tarifinde,  bende sarelle vardı onu kullandım... çok güzel çikolata tadı geliyor insanın ağzına... kendisine buradan teşekkür ediyorum...

13 yorum:

Blogger veya Gmail hesabı olmayan ancak yorum yapmak isteyen değerli ziyaretçilerim, aşağıda bulunan '' yorumlama biçimi '' kutucuğunu ''Anonim'' ayarına getirmeniz yeterli olacaktır... yorumlarınız benim için çok değerlidir.