26 Eylül 2014 Cuma

KORNİŞON TURŞUSU

                                                                         



                                KORNiŞON TURŞUSU
                  
                                      MALZEMELER
●2 kilo turşuluk kornişon
●7-8 diş sarımsak
●3 yemek kaşığı iri kaya tuzu
●3 yemek kaşığı toz şeker
●3 kahve fincanı sirke

                                     YAPILIŞI
      Turşuluk kornişonlarımızın sapları temizlenir, yıkanır ve 1litrelik cam kavanoza doldurulur... aralarına ayıkladığımız sarımsaklardan koyulur... en üste bir yemek kaşığı iri tuz ve bir yemek kaşığı toz şeker koyulur... bir fican sirke ilave edilir... malzemelerin üstüne çıkana kadar kaynar su dökülür... şişenin ağzı sıkıca kapatılır ve kapaklar alta gelecek şekilde ters çevrilir...soğuyana kadar bu şekilde bekletilir... soğuduktan sonra kapaklar yukarı gelecek şekilde serin bir yerde muhafaza edilir...Âfiyet olsun
                                                   
                                     NOT
Bütün turşular normalde soğuk suyla kurulur...bu turşumuzu ilginç kılan ise kaynar su kullanıyor olmamız..."kaynar suyla kornişonlar haşlanır, yumuşar" demeyin...hiç tereddütünüz olmasın, deneyin tavsiye ediyorum(çıtır çıtır,kütür kütür harika bir turşu oluyor)... ayrıca bu 1litrelik kavanoza göre verdiğim şeker-tuz-su-sirke ölçüsüyle, kornişon yerine biber veya fasulye ile de yapabilirsiniz...biber ve fasulye ile yaptığım turşuların resimlerini aşağıya sizler için ekledim
                                                           
                                                                               

27 yorum:

  1. kisin vazgecilmezleri tursu dimi :) Ellerinize saglik ben burda bu salataliklardan bulamiyorum mecbur lahana biber havuc turcusu yapiyorum salatalik tursusunuda hazir aliyorum ama ev yapimi gibi olmasi imkansiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Tuğba hanımcım... Keşke imkanımız olsa da tattırabilsem size.... bu arada özledim sizi.... rahatsız etmemek için de mesaj atamadım

      Sil
    2. Canım Tuğba hanımcım... çok teşekkür ederim... keşke imkanımız olsa da tattırabilsek size... bu arada özledim sizi... rahatsızlık vermemek için mesaj atamadım

      Sil
  2. canımher bir litereyemi 1yemek kaşığı tuz 1yemek kaşığı tozşeker 1fincan sirke bu sadece 1litreye konacak öylemi safiye acar tok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safiye hanımcığım.... evet bir litrelik kavanoza kornişları dolduruyoruz üzerine 1yemek kaşığı tuz, bir yemek kaşığı şeker, bir türk kahve fincanı sirke ve ağzına kadar kaynar su doldurup kapağını sıkıca kapatıyoruz... ters çeviriyoruz.... soğuyunca kspaklar yukarı olarak muhafaza ediyoruz

      Sil
  3. ay ellerine sağlık müthiş gözüküyor pamuk yüzlüm (rabia toprak )

    YanıtlaSil
  4. Hepsi super gorunuyor (y) ;)

    YanıtlaSil
  5. merhaba harika görünüyorrr elinize sağlık
    sıcak suyla hiç denememiştim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muko'cuğum... teşekkür ederim.. deneyin pişman olmazsiniz ... herkes beğendi:))

      Sil
  6. Su meshur sicak suyla yapilan turdun tarif icin tesekkurler cicim

    YanıtlaSil
  7. Sıcak suyla ilk kez duyuyorum. Ellerinize sağlık ♥

    YanıtlaSil
  8. iyi günlerde tüketin Selma hanım bende kaynar suyla yapıyorum çok güzel ve çabuk oluyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık. AFİYETLE TÜKETİN. Kaynar su ile kornişon turşularınızı tadmak isterdim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin hanımcığım.... çok teşekkür ederim... yapıp göndereyim size neredesiniz acaba

      Sil
  10. elinize sağlık güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  11. ELİNİZE SAĞLIK SALATALIK TURŞUSUNU ÖNCE BİR İKİ ŞİŞE DENEDİM!,HERKESE TATTIRDIM BAYILDILAR DAHA SONRA YİRMİ ŞİŞE YAPTIM ÇOK GÜZEL OLUYOR YİYEN TARİFİNİ İSTİYOR HERHALDE YİRMİ KİŞİYE TARİF VERMİŞİMDİR SİZİ KUTLUYORUM HERKESİN YAPMASINI TAVSİYE EDERİM.ELİNİZE KOLUNUZA SAĞLIK.TEŞEKKÜR EDERİM,İYİ ÇALIŞMALAR DİLİYORUM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.... çok memnun oldum beğenmenize....afiyetle yersiniz inşallah .... sizin de ellerinize sağlık

      Sil
  12. selma hanım sıcak suyla ilk kez denedim cokgüzel oldu fasulye ve biber de kaynar suyla olurmu onu anlıamadım ayrıca cok teşekkür ederim tarifiniz icin önce biraz düşündüm olurmu diye kanar suyla salatalıklar erir mi diye ama harıka oldular tekrar cok teşekkür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biber olur da fasulyeyi bi kaynar suya sokup çıkarın kısa süreli....benimfasulyeler bahçedendi taze minicik o yüzden kornişon gibi yaptım oldu.... afiyet olsun

      Sil
  13. selma hanim illede iri kaya tuzuylami yapmak lazim normal kaya tuzu olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal kaya tuzu da olabilir tabi ki... buradaki kaya tuzundan maksat rafine olmamış işlem görmemiş doğallığını kaybetmemiş bir tuz olması...deniz tuzu ile de olabilir...

      Sil

Blogger veya Gmail hesabı olmayan ancak yorum yapmak isteyen değerli ziyaretçilerim, aşağıda bulunan '' yorumlama biçimi '' kutucuğunu ''Anonim'' ayarına getirmeniz yeterli olacaktır... yorumlarınız benim için çok değerlidir.