28 Şubat 2016 Pazar

SOSYETE AŞURESİ








                        SOSYETE AŞURESİ

                           MALZEMELER
  • 1 litre süt
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
  • 5 tane kuru incir
  • 5 tane kuru kayısı
  • 5 tane hurma
  • 1 tane muz
  • yarım çay bardağı kuru üzüm
  • yarım çay bardağı kuş üzümü
  • 1 çay bardağı fındık kırığı
  • 1 tane portakal kabuğu rendesi
           üzerini süslemek için:
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 15-20 tane fındık 

                           YAPILIŞI
          Kuru incir, kuru kayısı, hurma, kuru üzüm ve kuş üzümü: sıcak suda 15 dakika bekletildikten sonra, (suyu süzülerek), minik minik doğranır...başka bir tencerede: 1 litre süt, 4 yemek kaşığı nişasta, 3 yemek kaşığı un, 1 su bardağı toz şeker, 1 paket vanilya, 1 yemek kaşığı tereyağı, (çırpma teliyle devamlı karıştırılarak) katılaşıncaya kadar pişirilir ve içine: 1 çay bardağı fındık kırığı, 1 portakal kabuğu rendesi,1 tane doğranmış muz ve (ilk başta minik minik doğradığımız kuru meyveler) ilâve edilerek, karıştırılır... ıslatılmış kek kalıbına dökülerek, buzdolabında 5-6 saat beklettikten sonra ters çevrilerek servis yapılır...Âfiyet olsun
                             NOT
           Bu tatlıyı akşamdan yapıp buzdolabında bekletirseniz, şekli hiç bozulmadan kalıptan daha rahat çıkarabilirsiniz

44 yorum:

  1. Tarif dikkatimi cekti en kisa zamanda deneyecegim.bi nevi parfeyede benziyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nâme hanımcım...parfeyi denemedim ben daha önce ama merak ettim şimdi:))

      Sil
  2. Ne güzel olmuş böyle bayıldım selma hanımcım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım bu tarife. Bende denemek isterim. Sanırım çok ta lezzetli.Ellerinize sağlık.
    brgulunlezzetleri

    YanıtlaSil
  4. Aşureye bayılırım ama sosyate aşuresini ilk kez duydum :)) Görseli ayrı güzel tadı nasıl güzeldir :)

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Sütlü Tatlıları çok çok severim ben, aşure de benim için özeldir, bayılırım.
    Bu da hem muhallebi hem aşure karışımı olmuş, tam benlik yani değişik, ellerinize sağlık Selma Hanımcımmm:))
    Ben de beklerim sayfama...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fulya hanımcım.... iadeyi ziyaret yaparım tabi

      Sil
  6. Çok değişik bir tatlı olmuş ellerinize sağlık.İlk defa sizde gördüm sosyete aşuresni :) Pembecupcake'den sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Canan Hanımcım...çok mutlu oldum ziyaretinize

      Sil
  7. bayıldım bu aşureye mutlaka yapıcam eline sağlık canım isimde bir tık geliverdim hemen kocaman sevgiler
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  8. çok değişik olmuş.Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. çok beğendim canım.harika görünüyor.eller,ne sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Çok değişik bir tarif. Denenecekler listesine aldım:) Muhteşem görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle:)
    http://prensesinlezzetleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. duymamıştım :) pasta gibi aşure..ilginç :)

    YanıtlaSil
  12. Nefis ve çok pratik bir tarif, Selma hanımcım ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  13. normalde de aşure hastası bir aile olarak bu tarifi denememek olmaz:)çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
  14. Cok degisik :) asure seven biri olarak mutlaka deniycem ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Selma hnm ellerinize sağlık ben aşure hastasıyım tarifinizi inş deneyeceğim bu arada kendi adıma teşekkür etmek istiyorum tarifleriniz aşamalı fotoğraflı olduğu için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok teşekkür ederim Emine hanımcım... sevgiler

      Sil
  16. Ellerinize emeklerinize saglık Selma Hanım ben cok bilmem pasta börek corek islerini ama bu tarif cok ilgimi cekti denemek isterim bu arada benim ilgi alanım geri dönüsüm banada beklerim efendim saygılar

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize saglik çok guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  19. Tarif için çok teşekkürler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Sosyete aşuresini yaptım harika oldu çok teşekkür ederim bu güzel tarifiniz için.Misafirlerim de çok beğendiler.

    YanıtlaSil
  21. 2 sefer yaptım ve herkes bayıldı. Çok teşekkür ederim tarif için ellerinize sağlık Selma hanimm������

    YanıtlaSil
  22. Elinize sağlık bu ölçüler kaç kişilik acaba teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Tarifinizi yaptım. Muhtesem oldu👍 herkes çok beğendi. Teşekkürler 👏👏

    YanıtlaSil
  24. Harika bir lezzet.Herkes çok sevdi.Sağ olun.

    YanıtlaSil
  25. Harika bir lezzet.Herkes çok sevdi.Sağ olun.

    YanıtlaSil
  26. Az önce yaptım buzdolabına kaldırdım. Ama tadına bakmak için 3 kaşıklık ayırdım
    Yok böyle bi güzellik yok böyle bi lezzet.. soğunca eminim yemelere doyamayacağız.. tek korkum kek kalıbından çıkarırken sizinki gibi bütün çıkaramamak
    Çok çok teşekkür ederim yeni bi ikramlık kazandırdığınız için😋

    YanıtlaSil
  27. Denedim az önce dolaba kaldırdım.. sıcak sıcak bikaç kaşıklık ayırdım ve tadına baktım.. Böyle güzel bi lezzet yok dünyada.. ölçü tam.. ben hurma yerine likörden kalan vişnelerikoydum bi de markette tesadüfen gördüğüm turna yemişini ekledim.. listeme böyle kolay ve leziz bir tarif kattığınız için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  28. Adı çok ilginç geldi. Sonra malzemelere bakınca karışık kokteyl doğranmış kuru meyvelerden de yapılabilir gibi geldi. Daha pratik olur sanki. Ben de deneme listeme koydum. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  29. Ben denedim çok güzel oldu. tavsiye ederim .Yayınlayan in eline emeğine saglik

    YanıtlaSil
  30. Denedim bayıldılar..aşure de muadil kabul etmeyen esim bile çok beğendi..kolay ve pratik..Ölçüler de "prenses taci" na tam geliyor..

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı olmayan ancak yorum yapmak isteyen değerli ziyaretçilerim, aşağıda bulunan '' yorumlama biçimi '' kutucuğunu ''Anonim'' ayarına getirmeniz yeterli olacaktır... yorumlarınız benim için çok değerlidir.