22 Şubat 2016 Pazartesi

ÇITIR PARMAK BÖREK







                               ÇITIR PARMAK BÖREK

                                   MALZEMELER
  • 6 tane (hazır) yufka         
  • 1 tane yumurta
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 şişe maden suyu    
  • 250 gram lor peyniri

                                    YAPILIŞI
           Yumurta, zeytinyağı ve maden suyunu, bir kapta (çırpma teliyle) çırpıyoruz...bir yufkayı tezgâha seriyoruz ve üzerine, (çırptığımız karışımdan) 4-5 yemek kaşığı döküp, fırçayla her yerine sürüyoruz...üzerine ikinci yufkayı seriyoruz ve aynı karışımdan sürüyoruz...onun da üzerine üçüncü yufkayı serip, yine aynı karışımdan sürüyoruz...3 kat yufkadan 20 tane üçgen kesiyoruz ve her üçgenin geniş tarafına lor peyniri koyarak, rulo şeklinde sarıyoruz...(elimizdeki diğer 3 yufka için de aynı işlemi uyguluyoruz)...rulo şeklinde sardığımız börekleri, birbirine yakın şekilde tepsiye diziyoruz ve üzerine, kalan karışımdan sürüyoruz...önceden ısıtılmış 180 derece turbolu fırında yarım saat pişiriyoruz...Âfiyet olsun

                                       NOT
  • Çıtır parmak böreğin, sigara böreğinden farkı: maden suyu kullanılıyor ve fırında pişiriliyor olması...(parmak böreği çıtır çıtır yapan, maden suyudur)


17 yorum:

  1. Selma hanım elinize sağlık da sararken sigara böreği gibi yanlarını içe kapatmıyormuyuz peynirler dışarı çıkmazmı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır peynirler hiç dışarı çıkmıyor... yağda kızartmıyoruz alt üst yapmıyoruz onun için hiç birşey olmuyor... içe katlamadığımız için kenarlar daha çıtır oluyor...

      Sil
  2. Süper olmuş arkadaşım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Çıtırtısını duydum sanki :) Çok da bereketli bir börek olmuş, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 40 tane oluyor Nergis Hanım'cığım:)) çok teşekkür ederim

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, gerçekten de çıtır çıtır kızarmış.

    YanıtlaSil
  5. çocukların doğum gününe yapayım bari hem kolay hem bereketli ve de lezzetli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... tamçocuk lara göre verin ellerine birer tane çıtır çıtır yesinler... 6 yufkadan 40 tane çıkıyor çok bereketli...sevgiler çocuklara:)) keşke isminizi de yazsaydınız yoruma

      Sil
    2. ben selma abla bilemedim ya yasemin cicibaş dayının kızı,ikizlerin annesi,saniyenin ablası

      Sil
    3. Aaaayy :)))) Yasemin'ciğim sen miydin tatlım.... çok sevindim... yoruma isim yazınca tanıdım:)))

      Sil
  6. Minik minik cok guzel gorunuyorlar ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  7. Sodalı börekleri seviyorum. Çıtır çıtır. Ellerinize sağlık.
    birgulunlezzetleri

    YanıtlaSil
  8. Selma ablamm :)) ellerine sağlık her zaman ki gibi müthiş gözüküyorlar ^.^ yufkalar tek kat tek kat ince kalmaz mı dedim 3 kat yapıyormuşuz denerim ben bunu sevdim ki :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde'ciğiiiiimmmm....Çok teşekkür ederim... dene tatlım... umarım beğenirsin

      Sil

Blogger veya Gmail hesabı olmayan ancak yorum yapmak isteyen değerli ziyaretçilerim, aşağıda bulunan '' yorumlama biçimi '' kutucuğunu ''Anonim'' ayarına getirmeniz yeterli olacaktır... yorumlarınız benim için çok değerlidir.