24 Temmuz 2014 Perşembe

CANTIK

                                                     






          CANTIK (TATAR HAMUR İŞİ)

                  MALZEMELER
●3 su bardağı un
●1 su bardağı su
●1 tatlı kaşığı tepeleme instant maya(suda eritmeden doğrudan una katılan maya)
●1 tatlı kaşığı tepeleme toz şeker
●1 çay kaşığı tuz
●2 çorba kaşığı zeytinyağı

                   İÇ HARCI
●250 gr kıyma
●1 küçük soğan
●Karabiber
●Tuz
●İsteğe göre nane

                   YAPILIŞI
        Bütün malzemeler karıştırılır... hamur yoğrulur...su az gelirse ilave edilir...üzeri temiz bir bezle örtülerek, 1 saat  dinlendirilir (yani mayalandırılır)...hamur 19-20 tane eşit bezeye ayrılırak, merdaneyle çay tabağı büyüklüğünde açılır...iç malzemesi koyularak yarım ay şeklinde kapatılır...hamurlarımız, (kapattığımız yerleri yukarı bakacak şekilde) bolca yağlanmış tepsiye dizilir... tepsinin üzerine poşet geçirilerek, 1 saat tepside dinlendirilerek mayalandırılır...üzerine yumurta sarısı ve iki kaşık zeytinyağı sürülür... 180°derece fırında yarım saat ya da 40 dakika kızarana kadar pişirilir...Âfiyet olsun

                   NOT:
Bu ölçüler 25-30 cm çapındaki tepsiye göre tam oluyor
Diğer tariflerimde de yazdığım gibi, mayalandırırken üzerine temiz bir poşet kapatırsanız
  nemlenerek daha güzel mayalanıyor, kabarıyor
Tepsiye yağı bol koyuyorum ve yağa bandırıp birbirine yakın bir şekilde diziyorum
Hiç merak etmeyin, pişince bütün hamurlar tel tel ayrılıyor
İç harcını kavurmuyoruz, çiğ olarak hamurların içine koyuyoruz
Pişince içindeki  kıyma topu, köfte hissi veriyor
           (Benim anneciğim Tatar...bu tarif ona ait...onun gözetiminde yapıyorum... Tatarlar'ın meşhur hamur işlerinden bu tarifim... beğeneceğinizi umuyorum)



21 yorum:

  1. Nasil guzel bir tarif bu misafir icin cok şık bir ikram olur ellerine saglik mutlaka denicem��

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.... deneyin tavsiye ediyorum...tekrar beklerim bloğuma....yavaş ama emin adımlarla yeni denediğim tariflerimi de paylaşacağim en kısa zamanda...

    YanıtlaSil
  3. yöresel lezzetleri sizin sayenizde öğreniyoruz selma hanım ellerinize sağlık mutlaka deniyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim estağfirullah.... elimden.geldiğince annemden öğrendiklerim

      Sil
  4. harika gidiyorsun selmacım bütün tariflerin çok güzel ellrine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten çok güzel tadı da eminim güzeldir ....Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Tatarların hamur işlerinde usta olduklarını biliyorum ve işte bu tarif de onlardan biri..mükemmel ..eline sağlık Selmacım..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler Dilek hanımcığım..... sevgiler

    YanıtlaSil
  8. nefisssss .... Bayılırım tatarların hamur işlerine .. Elinize emeğinize sağlık. Blogum yeni sayılır. Ben de sizi ziyarete beklerim. Sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davetinize ve ziyaretinize çok teşekkür ederim.... Zencefil Tasarım Evi.... gelirim tabi ki

      Sil
  9. Güzel olmuş. Ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  10. Selma hanım ben Cantık tarifinizi denemek istiyorum. Umarım birde sunum servis fotosunu anlatırsınız bana. Hiç yemedim, görmedim çünkü. Benim gördüğüm Cantık tarifleri açık pide gibiydi. Bunlar kapalı cantık olarak geçiyor diye biliyorum. Poğaça gibi sunuluyor ..doğrumudur. Ellerinize , emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin hanımcığım bu kapali yapilıyor... tepsiye bol zeytinyağı koyduğumuz için hamurlari yağa bandırıp birbirine dayatıyoruz... ve pişince servis esnasinda çok rahat birbirinden ayrılıyor... bir daha ki yaptiğımda size sunumunu da fotoğraf çekeceğim

      Sil
  11. Nursevin hanımcığım bu kapalı oluyor... tepsiye bol zeytinyağı koyduğumuz için hamurları yağa bandırıp birbirine yaslıyoruz... pişince serviste çok rahat tane tane birbirinden ayrılıyor... bir dahaki yaptığımda sizin için servis esnaşında da fotoğraf çekeceğim....

    YanıtlaSil
  12. Blogununzu Facebook tan gordum, emeginize saglik. Sizden ogrenecek cok sey var. Bu tarifi hemen yapicam, cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
  13. Nerelerden buluyorsun bu güzel tarifleri canım benim. Hepsi birbirinden güzel. Bunu ilk kez görüyorum. Deneyeceğim. Ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Filiz hanımcım... bu tatarların meşhur hamurişidir...sevgiler.. deneyin beğenirsiniz inşallah diye düşünüyorum

      Sil

Blogger veya Gmail hesabı olmayan ancak yorum yapmak isteyen değerli ziyaretçilerim, aşağıda bulunan '' yorumlama biçimi '' kutucuğunu ''Anonim'' ayarına getirmeniz yeterli olacaktır... yorumlarınız benim için çok değerlidir.