25 Şubat 2016 Perşembe

KOZALAK ÇÖREK

                                               







                           
                           KOZALAK ÇÖREK

                              MALZEMELER
  • 4 su bardağı elenmiş un
  • 1,5 su bardağı ılık su
  • 1 paket instant maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
                             
                              YAPILIŞI
          Bütün malzemeler karıştırılarak, hamur yoğrulur...üzeri temiz bir bezle örtülerek 1 saat dinlendirilir (yani mayalandırılır)...kabaran hamur, merdane ile bir parmak kalınlığında yuvarlak açılır ve fırçayla zeytinyağı sürülür...16 üçgen dilim kesilir... (sigara böreği sarar gibi) geniş tarafından başlayarak, sivri köşesine doğru rulo yapılır... tepsiye alınır ve üzerine zeytinyağı sürülür...tepsinin üzerine poşet geçirilerek, yarım saat daha dinlendirilir (yani mayalandırılır)... üzerine yumurta sarısı sürülerek, önceden ısıtılmış 180 derece turbolu fırında 30-35 dakika pişirilir...Âfiyet olsun

18 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... İsminizi de yoruma yazarsanız çok mutlu olurum

      Sil
  2. Ellerine sağlık gece gece acıktım galiba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Kızsal şeyler hanımcım... buyurun her zaman başımın üstüne yeriniz

      Sil
  3. Elinize sağlık çöreğiniz çok şık ve lezzetli

    YanıtlaSil
  4. Offf gene süperler eller ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Süper olmuş. Çok başarılı maya kıvamı görünüşü. Mutlaka lezzeti de yerindedir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor tadı kim bilir nasıl güzeldir.

    Bloğunuzu yeni keşfettim bende beklerim. Sevgiler,

    Yeni Hayatımın ilk Günü Blog
    Web : yenihayatiminilkgunu.blogspot.com.tr/
    E-Mail : yenihayatiminilkgunu@gmail.com
    Instagram : @yenihayatiminilkgunu
    Twitter : _yenihayatim_
    Google + : +yeni hayatımın ilk gunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim Hoş geldiniz Bloğuma... ben de iadeyi ziyaret yapıyorum hemen

      Sil
  7. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlıık :)

    http://mutfaktakisen.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Çok pratik geldi bana, hoş da görünüyorlar:)) Ellerinize sağlık.
    Ben de beklerim: fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkürler Fulya Hanımcım... Davetinize icabet ediyorum hemen

      Sil

Blogger veya Gmail hesabı olmayan ancak yorum yapmak isteyen değerli ziyaretçilerim, aşağıda bulunan '' yorumlama biçimi '' kutucuğunu ''Anonim'' ayarına getirmeniz yeterli olacaktır... yorumlarınız benim için çok değerlidir.